Indigové děti
Co znamená výraz "indigové děti"?
Jsou to děti, které přicházejí na svět od druhé poloviny osmdesátých let a vykazují nový, neobvyklý souhrn psychologických znaků, představujících dosud nezdokumentovaný charakterový typ. Tento typ má pozoruhodně jedinečné rysy, které vyžadují změnu v jednání a výchově jak od rodičů, tak i učitelů s cílem poskytnout těmto dětem maximální podporu pro dosažení rovnováhy a souladu v životě a tím jim pomoci vyvarovat se možných frustrací.
Název "indigové" je odvozen z modré barvy, která převládá v jejich auře. Indigové děti jsou skutečně zvláštní a představují velké procento všech dětí, které se nyní rodí na celém světě. "Vědí", kdo jsou a odkud přicházejí, a proto je naší povinností je co nejlépe poznat, akceptovat jejich výlučné kvality a provázet je životem s láskou a péčí.
Deset atributů, které nejlépe vystihují tento nový druh dítěte:
- Přicházejí na svět s vědomím královské důstojnosti a často tak jednají.
- Uvědomují si, že "jsou hodny toho, že mohou být zde", a jsou překvapeny, že druzí tento jejich pocit nesdílejí.
- Vědomí vlastní hodnoty není pro ně velkým problémem. Často říkají rodičům, "kdo a odkud jsou".
- Mají potíže s autoritou (bez možnosti výměny názorů, diskuse či volby).
- Některé věci jednoduše nedělají, například čekání ve frontě je pro ně nesnesitelné.
- Jsou frustrovány systémy, jež jsou zaměřené rituálně a nevyžadují kreativní myšlení.
- Často nacházejí lepší způsoby, jak něco doma či ve škole udělat, takže vypadají jako "likvidátoři systému" (jsou v opozici vůči jakémukoli řádu).
- Na první pohled se chovají asociálně, i když jsou mezi sobě rovnými. Jestliže kolem sebe nemají nikoho podobného smýšlení, uzavírají se do sebe s pocitem, že jim nikdo nerozumí. Ze společenského hlediska je pro ně školní docházka neobyčejně obtížnou záležitostí.
- Nereagují na prostředky výchovy typu provinění a trest ("Počkej, až přijde táta domů a uvidí, cos udělal").
- Neostýchají se dát najevo své potřeby.
Zdroj: Lee Carrolla a Jan Toberové - The Indigo Children - volný překlad Blanka Anfilovová
Komentáře
Máš velice inteligentní vnučku. Určitě vám všem dělá radost.
Ale inteligence ještě neznamená indigové dítě.
Rezat ty nevychovany haranty, ona by je ta indigovost brzy presla.
Dědictví minulých dob. Táhnem si to os pravěku.
Je na čase pochopit, že jsme lidé a podle toho se k sobě chovat.
Problém nejslo děti, ale společnost, ve které žijí...
Mělas doma hyperaktivce?
Pak nevíš o čem se tu píše.
Některé děti jsou prostě "jiné", a neplatí na ně to co na Tvou dceru. Takže máš dvě možnosti. Nechat je být-v zájmu vlastnáho duševního zdraví-, anebo řezat.
Lépe si říci " holt mám dítě, které má problém. Budu mu muset věnovat prvních 15 let jeho života nesmírnou pozornost".
Můžeš psát na můj meil: vladko0001"gmail.com
Pokud máš k dispozici i SKYPE,tak bychom mohli později podebatovat i "naživo".
Těším se na odpověd. Vladimír Oršulík
Myslím, že základ je i v rodině,tzn.,kdy alespoň jeden z rodičů je emotivnější a otevřený nevysvětlitelným jevům - sice nevěří v Boha, ale věří v existenci v něco vyššího ...
Myslím, že základ je i v rodině,tzn.,kdy alespoň jeden z rodičů je emotivnější a otevřený nevysvětlitelným jevům - sice nevěří v Boha, ale věří v existenci v něco vyššího ...
Drive byl na deti vyvijen velky tlak.V rodinach, ve skolach, vsude, kde vladli dospeli.Sama jsem v podstate celou svoji praxi bojovala hlavne s rediteli, s kolegama...aby zmenili pristup k detem..aby byli jejich partnery, ne autoritou, ne "prikazcem". Mnohe deti, podle toho jak hodne byly ovlivnene se do sebe uzavrely a staly se loutkama.Nektere si v sobe vybudovaly obranu vetsi a s ni i vetsi vzdor.Nevim..prijde mi, ze jen dnesni doba, kdyz dospelaci uz ztratili velky vliv na deti(doma, ve skolach...) a deti jsou jaksi ponechany "osudu" (pocitacum, televizi, ulici...) zachovali si to sve "prirozene", ktere ted dospelaci chapou jako neco MIMO.Vsechny ty statistiky povazuji za blbost.Co je statistika, kdo ji dela, v jakem rozsahu, jakou metodou, za jakym ucelem???Spis si myslim, ze nastala doba,kdy si deti diky zaneprazdnenosti dospelych zachovavaji svou dusi, jejich ego neni tolik podporovano a opravdu by se toho vseho melo vyuzit a zmenit se i skolsky system.KONECNE brat deti jako partnery na teto planete a pomahat jim s rozvojem tam,kde je to potreba, pomoci jim diky spolupraci zaradit se do teto silene spolecnosti dospelych.A - UCIT se od nich znova tomu, co v nas kdysi bylo prirozene....jen tak pro zajimavost...kdyz si proctete ty body nahore v clanku, cim se indigove deti odlisuji.Kdo se v nepoznava???Uprimne...a to , ze treba nevite odkud prichazite? Jak by jste mohli, jen jste se narodili, strcili Vas do jesli, do skolky a potlacili vasi ojedinelost.Cilene!Mozna tu name nekteri zautocite...ale je to jen muj nazor...
Lanai-prosím tě NEZBLBNI !!
(nebud taková "MASO-CHISTKA")..
Když už bezpodmínečně chceš zkusit věřit nějakému "ISLÁMSKÉMU" prorokovi,tak to zkus s tím:
Zakladatelem Bahá
Napsala jste to přesně tak, jak to vidím i já.
musím říct, že mám "čerstvě" teprve dvě děti, nemám žádné extra zkušenosti s dětmi, jenom tak asi jako každý, kdo nepracuje ve školství atd. a taky nevím jestli indigové děti jsou opravdu nové, ale určitě mám doma syna, který nezapadá do škatulky "obyčejné dítě" a myslím, že jsem vcelku objektivní matka.
Ověřují se teorie, že všelijaká Éčka mají vliv na lidskou psychiku. Např. u dětí údajně způsobují poruchu pozornosti s hyperaktivitou
- Odpovědět
Pošli odkaz